Lloyd's Register Client Portal - de klantenportal van LR

Vanaf nu kunt u bij de Client Portal van Lloyd's Register terecht voor al uw vragen. Log in en u krijgt direct toegang tot uw certificaatgegevens. Goed om te weten: wij ontwikkelen de klantenportal samen met onze klanten. U kunt uw ideëen en input doorgeven via de Client Portal, zodat het letterlijk voor en door onze klanten wordt opgebouwd. Wilt u een eerste indruk krijgen dan nodigen we u van harte uit om ons promofilmpje te bekijken. Bent u op zoek naar meer gedetailleerde informatie dan kunt u hieronder de meest voorkomende vragen bekijken, of stel uw vraag direct in de portal!

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Wanneer u al beschikt over een account, klikt u heel eenvoudig op 'forgot password' en u ontvangt een nieuw wachtwoord in uw mailbox. 
Indien u nog niet beschikt over een account, controleren wij eerst waar u toegang voor dient te krijgen. Wanneer dit is geverifieerd dan maken we voor u een account aan. U krijgt dan uw wachtwoord toegestuurd per e-mail.

Hoe kan ik collega's binnen mijn organisatie toegang geven tot het klantenportaal?

Wanneer u bekend bent bij onze organisatie, dan kunt u via het klantenportaal de nieuwe/gewijzigde personen aan ons doorgeven met daarin de onderstaande informatie:

- Aanhef

- Initialen

- Voornaam

- Achternaam

- E-mail adres

- Telefoonnummer (Optioneel)

- Entiteit- of sitenamen (Conform KvK) waar de persoon toegang voor dient te krijgen

Wat moet ik doen als ik vragen heb?

1. Wanneer u vragen heeft over ons klantenportaal dan raden we aan om eerst de meest gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden door te nemen. 

2. Wanneer u vragen heeft over hoe het klantenportaal functioneert dan kunt u de handleiding er bij pakken (zie hierboven). 

3. Wanneer u vragen heeft over uw certificering dan kunt u gebruik maken van de 'Contract LR functionaliteit' in het klantenportaal. 

 Wanneer u de juiste onderwerpen selecteerd komt uw vraag bij de juiste persoon terecht en heeft u sneller antwoord.

- Generic Request

- Certificate Enquiry

- Visit Enquiry

- Sales Enquiry

- Invoice Enquiry

- Feedback (Klachten, suggesties en complimenten)

Indien u een klacht wilt indienen of suggesties heeft ten aanzien van onze dienstverlening, dan kunt u gebruik maken van ons feedback formulier (laatste optie).

Wat moet ik doen als mijn planningen nog niet compleet zijn?

In veel gevallen vindt de afstemmming voor de eerst volgende bezoeken plaats tijdens het laatste bezoek met de betreffende auditor. Het gebeurt helaas nog vaak dat we deze auditor niet op deze dag kunnen leveren i.v.m. andere planningen en om deze reden dient deze afspraak eerst afgestemd te worden met onze planningsafdeling. Wanneer zowel de auditor als onze planningsafdeling overeenstemming hebben, kunnen we u de afspraak voorleggen (proposed). U ontvangt een notificatie in uw inbox met daarin de melding dat er gepland bezoek voor u klaar staat om te bevestigen. U kunt uw bezoek vervolgens bevestigen of een nieuwe datum aan ons voorstellen.

Indien uw planningen nog niet op orde zijn voor het komende jaar, dan kunt u contact met ons opnemen door gebruik maken van de 'Contact LR functionaliteit' in het klantenportaal. Zo kunt u eenvoudig de status navragen bij onze planningsafdeling.

Wanneer kan ik mijn rapport verwachten?

Uw rapport wordt na elke audit zorgvuldig opgesteld door de Lead auditor. Indien er meerdere auditoren betrokken zijn bij assessment van uw certificeringsproduct(en), dan is het zaak dat de Lead auditor eerst alle input verzameld om de eindrapportage te kunnen vervaardigen. Zodra de eindrapportage is geschreven dan dient deze eerst gevalideerd en eventueel aangepast te worden. Wanneer uw rapport is gemaakt en gevalideerd ontvangt u een notificatie in uw mailbox dat uw rapportage beschikbaar is op het klantenportaal.

Wanneer kan ik mijn certificaat en logo's verwachten?

Om te beginnen zijn er 3 redenen wanneer u een certificaat kan verwachten.

1. U start met uw certificering bij ons en Fase 1 & 2 zijn met goed gevolg afgerond.

2. Uw certificaat dient gewijzigd te worden.

3. Uw certificaat is verlopen of zal binnenkort verlopen en dient vernieuwd te worden.

Nadat de audit is afgerond dient het rapport eerst te worden gemaakt. Vervolgens dienen wij het rapport te valideren, om de kwaliteit te waarborgen, voordat het certificaat kan worden opgemaakt. Wanneer uw certificaat is gemaakt en ook is gevalideerd, ontvangt u een notificatie in uw mailbox dat uw certificaat beschikbaar is op het klantenportaal. Hier kunt u tevens uw certificaatlogo's downloaden.

Waar kan ik mijn contract terugvinden?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om uw contract terug te vinden op het klantenportaal. Indien u deze niet meer in uw bezit heeft kunt u deze opvragen door contact op te nemen middels de 'contact LR functionaliteit' in het klantenportaal.

Waar kan ik mijn factuur terugvinden?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om uw factuur terug te vinden op het klantenportaal. Indien u deze niet meer in uw bezit heeft kunt u deze opvragen door contact op te nemen middels de 'contact LR functionaliteit' in het klantenportaal.